Elektroninių parduotuvių tinkamumas SEO optimizavimo darbams: profesionalų nuomonė apie Freeshop.lt

 

Elektroninių parduotuvių tinkamumas SEO optimizavimo darbams yra vienas svarbiausių aspektų renkantis darbui ar kuriant elektroninės parduotuvės platformą. Sistema turi būti paruošta patogiam darbui su parduotuvės turiniu, meta pavadinimais, aprašymais, nuorodos turi būti lengvai valdomos ir nukreipiamos. Puslapis turi turėti vieną H1 žymos pavadinimą ir dar daugiau. Kurdami Freeshop.lt elektroninių parduotuvių platformą kreipėmės į SEO profesionalus Marketrats.lt, kurie padėjo sudėlioti pagrindinius dalykus, kurie būtini elektroninių parduotuvių platformos darbui.

Taigi profesionalų nuomonė apie Freeshop.lt:

„Freeshop“ sistemą ruošėme taip, kad su ja sėkmingai galėtų dirbti tiek paprastas elektroninės parduotuvės savininkas, tiek SEO profesionalas. Štai dešimt punktų, kuriuose iš SEO pusės paaiškinti „Freeshop“ sistemos privalumai:

1. SEF (Search Engine Friendly) modulis: lietuviškai vadintinas – draugiškumo paieškos sistemoms moduliu. Jame yra viskas, ko gali prireikti SEO profesionalui – meta duomenų, URL adresų tvarkyklės, 301 peradresavimų galimybė, automatiniai nustatymai ir t.t.;

2. Naujokams – automatinė puslapių pavadinimo (meta title) žymų generacija. Jūs rūpinatės prekių sukėlimu, o „Freeshop“ sistema pasirūpina, kad prekės būtų dažniau randamos naudojantis „Google“. Daugumos SEO specialistų teigimu, pavadinimo žyma (meta title) – optimizavimui paieškos sistemoms didžiausią įtaką darantis veiksnys. Vienintelis dalykas, kurio reikia neprofesionalams – yra globalaus parduotuvės pavadinimo įrašymas. Kaip smulkų privalumą galime pažymėti automatinę URL adresų generaciją;

3. Tekstų moduliai. „Turinys yra viskas“ - tekstai turi labai didelės įtakos parduotuvės populiarumui paieškos sistemose, todėl „Freeshop“ sistemoje pasirūpinta, kad elektroninės parduotuvės valdytojas turėtų galimybę tekstus rašyti tiek kategorijų, tiek subkategorijų ar prekių puslapiuose (papildomai įdiegtos galimybės numatyti teksto pozicijas, priklausomai nuo prekių pateikimo strategijos). Kūrybiškesniems – lankstus tinklaraščių rašymo modulis;

4. Nemažą įtaką optimizavimui paieškos sistemoms turi reklamos mainai. „Freeshop“ parduotuvių savininkai gali per kelias minutes patys susikurti tiek reklaminių skydelių, tiek nuorodų mainų modulius bei pasirinkti jų pozicijas parduotuvėje.

5. Vidinės nuorodos yra ne mažiau svarbios nei išorinės, todėl pasirūpinome „Freeshop“ sistemos meniu modulio funkcionalumu. Meniu (vidinių nuorodų) kūrimo galimybės yra praktiškai neribotos (meniu gylio, skirtingų meniu kiekio, pozicijų, išsiskleidimo galimybės);

6. Paprastas „Google analytics“ ir „Google webmaster“ pajungimas. Baigėsi tie laikai, kai už šių platformų pajungimą buvo mokama 100 Lt. Net ir neprofesionalas užtruks ne daugiau 10-15 minučių. O pasijungiant antrą kartą – apie 5 minutes. Taipogi pasirūpinome ir elektroninės prekybos statistikos susiejimu su „Google analytics“ platforma (ko aš kartais pasigendu net ir brangiose elektroninėse parduotuvėse), su kuria galima tiksliai „atsekti“ net ir vieno konkretaus pirkimo priežastis ar stebėti globalesnes pardavimų tendencijas. Juk suskaičiuotas verslas – sėkmingas verslas;

7. Facebook, G+, LinkedIN – tai jau ne mados klyksmas, o gyvenimo dalis. Kuo toliau, tuo labiau kalbama apie personalizuotą paiešką ir socialinių tinklų įtaką sėkmei paieškos sistemose. „Freeshop“ pasirūpino lengva elektroninės parduotuvės integracija su visais svarbiausiais socialiniais tinklais.

8. Pirmosios išorinės nuorodos. „Freeshop“ sistemos klientai yra stiprinami iš pačios www.freeshop.lt (didžiausios elektroninių parduotuvių nuomos platformos Lietuvoje) svetainės. Norintys užsidirbti papildomų taškų „Google“, gali parašyti atsiliepimą ir gauti papildomą nuorodą (kiekvienai svetainei susijusiai su elektronine prekyba, nuoroda iš www.freeshop.lt yra labai vertinga).

9. Automatinis atitinkamų puslapių su www. ir be www. susiejimas;

10. Papildomi smulkūs, bet svarbūs dalykėliai, kuriuos mes padarėme už Jus: logotipo, kaip pirmosios bet kurio parduotuvės puslapio nuorodos į titulinį puslapį, automatinis pavadinimas, žodelis „kaina“ prekės puslapyje, sitemap generavimo įrankis, lankytojo kelio atvaizdavimas, lankytojų kuriamo turinio (user generated content) galimybė, nuotraukų atributų pavadinimo galimybė ir t.t.

 

Freeshop“ sistema yra labai gerai paruošta darbui su SEO. Esu matęs nemažai individualiai gamintų brangių elektroninių parduotuvių, kurių paruošimo darbui su SEO lygis yra skurdokas ir neretai tenka sudarinėti gamintojams pageidavimų bei patobulinimų sąrašus.

Dirbdami su „Freeshop“ klientais, iš karto galime užsiimti lankomumo didinimu, nes visi paruošiamieji darbai jau padaryti.

Rekomenduoju „Freeshop“ sistemą kaip tinkamą darbui su SEO tiek elektroninės prekybos naujokams (nes daug kas jau yra apgalvota ir padaryta iš anksto), tiek SEO specialistams. Mano nuomone, dirbant su „Freeshop“ sėkmės tikimybė yra didesnė“.

Andrius Sejonas, SEO ir interneto marketingo paslaugų įmonės Market Rats direktorius

www.marketrats.lt

Taigi rinkdamiesi elektroninių parduotuvių platformą, įvertinkite ir elektroninių parduotuvių tinkamumą SEO optimizavimo darbams.

 

Taip pat skaitykite:

Elektroninių parduotuvių nuoma ar kūrimas: ką pasirinkti? > | Elektroninių parduotuvių reklamos būdai internete >


Dar neturite elektroninės parduotuvės? Išsirinkite elektroninės parduotuvės dizainą >

Internetinės parduotuvės šablonas Blue >




Vestuvių elektroninė parduotuvė internete >





Svarstote, kokių funkcijų Jums prireiks e. prekyboje? Freeshop.lt elektroninių parduotuvių galimybės >

 

Elektroninių parduotuvių pirkėjų srauto ir pardavimų didinimas: reklamos būdai internete


Prekiaujantieji internetu žino, kad vieni svarbiausių darbų - elektroninių parduotuvių pirkėjų srauto ir pardavimų didinimas. Turėti e. parduotuvės nepakanka, reikia ją nuolatos tobulinti ir populiarinti, kad verslas plėtotųsi ir kad parduodamomis prekėmis ar teikiamomis paslaugomis domėtųsi vartotojai. Pateikiame patarimų, kaip nepasiklysti reklamos rinkos džiunglėse ir įvertinti, koks reklamos kanalas elektroniniam verslui efektyviausias ir gali padidinti pardavimus.

Galvojant apie reklamą, pirmiausia reikia apgalvoti reklaminę žinutę, kuria bus siekiama atkreipti pirkėjo dėmesį. Svarbu ne tik, kas siūloma, bet ir kuo esate patrauklesni už kitus, kodėl pirkėjas turi pasirinkti būtent Jus. Gal galėsite greičiau pristatyti prekę, gal pasiūlysite gerą kainą, gal išskirtinę kokybę? O gal pirkdamas prekę pirkėjas gaus dovanų. Taigi svarbiausia – pasiūlymas.

Taip pat reikėtų pasirinkti reklamos būdus, kuriais pasieksite pirkėjų auditoriją. Internetiniam verslui labiausiai tinkama reklama internete, kadangi ją lengva įvertinti – paskaičiuoti, kiek kainuoja vienas pardavimas ar vienas klientas.

Reklamos būdai internete


Vienas populiariausių reklamos būdų internete – skelbimų publikavimas skelbimų svetainėse. Svarstote, kurias svetaines pasirinkti reklamai? Pasitelkite į pagalbą puslapių reitingavimo sistemas, pavyzdžiui, Audience.lt, kurios parodys, kokie portalai yra lankomiausi. Kuo didesnis lankomumas, tuo didesnė tikimybė, kad Jūsų skelbimą pamatys daugiau žmonių ir, žinoma, iš skelbimo ateis į Jūsų svetainę. Jeigu skelbimų svetainė yra aukštai reitinguojama „Google“ paieškos rezultatuote pagal tam tikrus raktinius žodžius, didelė tikimybė, kad Jūsų skelbimas bus rodomas pakankamai aukštai ir sulauks papildomų lankytojų. Kai kurios svetainės, pavyzdžiui, Skelbiu.lt, rodo kiekvieno skelbimo parodymų ir peržiūrų statistiką. Iš šių duomenų galite matyti, ar Jūsų skelbimas aktualus ir matomas.

Norėdami vizualesnės reklamos, išbandykite reklaminių skydelių (angl. banner) paslaugą – spalvoti, judantys reklaminiai skydeliai tikrai atkreips pirkėjų dėmesį. Mokama už reklaminio skydelio paspaudimus, parodymus arba tam tikrą reklamos transliavimo laikotarpį, kai Jūsų reklama rodoma svetainės nustatytu režimu. Šios reklamos formos atveju labai svarbi reklaminė pozija bei jos kaita su kitomis reklamomis. Taip pat nepamirškite tikslinės auditorijos, į kurią orientuojatės, bei savo biudžeto, kurį galite skirti reklamai.

Tinkamiausias būdas pasireklamuoti tiems, kas gali pasiūlyti nemažą skaičių prekių už sumažintą kainą, yra grupinių apsipirkimų svetainės. Pavyzdžiui, grupinių pardavimų portale Kartu.lt per dieną parduota daugiau nei 100 dviračių. Tokios akcijos trunka nuo 2 iki 5 dienų. Standartiškai akcijos metu Jūs mokate komisinį mokestį už pardavimus ir parduodate prekes sumažinta kaina. Šis reklamos būdas patrauklesnis už reklaminių skydelių reklamą, nes mokate už pardavimus. Be to, tokios svetainės būna suinteresuotos daugiau parduoti.

Galima savo elektroninę parduotuvę reklamuoti įvairiuose forumuose ar tinklaraščiuose. Juose renkasi grupės žmonių, kurie diskutuoja tam tikromis jiems aktualiomis temomis. Tai nereiškia, kad turite kurti atskiras temas, kurios praneštų apie Jūsų paslaugas. Čia svarbiausia diskutuoti ir reikiamu metu ir reikiamoje vietoje patarti, netiesiogiai siūlant rasti daugiau informacijos Jūsų svetainėje. Pavyzdžiui, prekiaujate miegmaišiais, o forume žmonės diskutuoja, kad atėjus vasarai nežino, kokį miegmaišį išsirinkti. Čia galite patarti, juk žinote miegmaišių ypatybes.

Socialiniai tinklai patogūs vykdant akcijas, žaidimus, pranešant naujienas, skatinant diskusijas tam tikromis temomis. Jie leidžia suburti savo klientus į vieną grupę ir juos lengvai pasiekti. Juk, pavyzdžiui, „Facebook“ patikrinamas beveik kasdien. Yra galimybė pirkti reklamą, kuri siūlys naujiems vartotojams tapti Jūsų grupės gerbėju/fanu. Tačiau svarbu, kad siūloma prekė ar paslauga būtų žmogui aktuali ir reikalinga, atitiktų tam tikrą amžiaus grupę.

Sparčiai populiarėjantis reklamos kanalas – „Youtube“ – yra gerai reitinguojamas per „Google“. Trumpi videosiužetai apie įmonę, jos prekes ar paslaugas leidžia pirkėjams susidaryti nuomonę apie jos patikimumą. Filmukuose galima pateikti įvairią informaciją, instrukcijas, klientų atsiliepimus. Juose gali būti grafikos ir humoro elementų, kurie žinutę padarytų patrauklesnę. Žinutė turi būti trumpa ir aiški, ne ilgesnė nei 3 min.

Internetas nebeįsivaizduojamas be „Google“ paieškos varikliuko. Jei žmogus ko nors ieško, jis ieško „Google“. Norint, kad Jūsų svetainė būtų reitinguojama kuo aukščiau, būtina, kad ji būtų optimizuota paieškos sistemoms (darbas su SEO). Tie, kam organiškai pritraukti klientų nepakanka, perka „Google Adwords“ reklamą, kuri leidžia rodyti reklamą tik tikslinei auditorijai ir pagal tikslinius raktažodžius.

Jei turite klientų bazę, galima ją panaudoti naujienlaiškiams. Kol bazė nedidelė, naujienlaiškius galėsite išsiųsti ir rankiniu būdu, tačiau esant didesnei bazei geriau naudotis naujienlaiškių siuntimo paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis ar įrankiais. Tokių paslaugų tiekėjai nuolat stebi, kad jų pašto serveriai nepatektų į brukalų (angl. spam) filtrus, todėl siuntėjas gali būti garantuotas, kad naujienlaiškis pasieks adresatą. Naujienlaiškyje priminkite klientams apie save, naujienas, akcijas ar dėmesio vertus pasiūlymus. Taip pat naudodamiesi naujienlaiškių siuntimo paslaugomis galėsite maketuoti naujienlaiškius su paveikslėliais, nuorodomis į konkrečias prekes, stebėti išsiųstų naujienlaiškių statistiką. Naujienlaiškio gavėjas turės galimybę jo atsisakyti, todėl išvengsite klientų priekaištų dėl nepageidaujamų gauti naujienų.

Jei jau nusprendėte, kaip reklamuositės internete, būtinai iš anksto apgalvokite, kaip apskaičiuosite ir įvertinsite rezultatus. Internetinių puslapių analizės sistemos, pavyzdžiui, „Google Analytics“, leidžia stebėti svetainės lankomumo statistiką. Iš tų duomenų galite matyti, kokia buvo reklamos kampanijos nauda – padidėjęs klientų srautas, svetainės puslapių, pasiūlymų peržiūra, padidėję pardavimai ir kt.
Jei sunku pačiam imtis reklamos, visada galima kreiptis į reklamos agentūras, kurios gali suplanuoti įvairias reklamines kampanijas pagal Jūsų biudžetus. Be to, egzistuoja ir kitos reklamos formos: spauda, radijas, televizija, reklamos stendai parduotuvių vitrinose, gatvėse, autobusuose ar greitkeliuose, rekomendacijos ir daug daug kitų.

Vieno reklamos būdo pabandymas ir patirta nesėkmė nereiškia, kad Jūsų prekė nepatraukli. Gal reikia pergalvoti pasiūlymą, gal peržiūrėti pasirinktą reklamos būdą. Taip pat reikia nepamiršti, kad laikui bėgant reklamos efektyvumas gali mažėti. Pavyzdžiui, svetainėje lankosi tie patys vartotojai, kurie jau matė Jūsų reklamą ir jiems nebėra aktualu užeiti į Jūsų svetainę vėl ir vėl. Todėl reikia stebėti reklamos kampanijos eigą ir bandyti ją atnaujinti.
Nėra vienos formulės, kokį būdą ar jų kombinaciją rinktis. Svarbiausia nepamiršti, ką parduodate, kokia yra jūsų tikslinė rinka, ar pasirinktu reklamos būdu pasieksite savo pirkėją. Taip pat reikia bandyti įvertinti, ar išlaidos reklamai atsiperka, ar auga pardavimai.

Taigi tinkami reklamos būdai internete ne tik padidins elektroninių parduotuvių pirkėjų srautą, bet ir pardavimus.

Freeshop.lt – elektroninių parduotuvių nuoma, kūrimas Lietuvoje

 

Taip pat skaitykite:

Elektroninių parduotuvių nuoma ar kūrimas: ką pasirinkti? > | E. parduotuvių tinkamumas SEO optimizavimui >


Dar neturite elektroninės parduotuvės? Išsirinkite elektroninės parduotuvės dizainą >



Įrangos e. parduotuvė internete >

Vestuvių elektroninė parduotuvė internete >




Svarstote, kokių funkcijų Jums prireiks e. prekyboje? Freeshop.lt elektroninių parduotuvių galimybės >

 

Elektroninės prekybos idėjos: elektroninių parduotuvių verslas internete


Realizuotos elektroninio verslo ir elektroninės prekybos idėjos
ne tik seniai užsikariavo savo vietą pasaulyje, bet ir tvirtai įleidžia šaknis Lietuvoje. Internete perka ar yra pirkęs daugiau nei kas penktas Lietuvos gyventojas, tai sudaro apie 600.000 potencialių klientų. Perkančiųjų internetu skaičius nuolat auga, kaip auga ir apsipirkimo dažnumas.

Elektroninės parduotuvės vis dažniau naudojamos kaip verslo plėtros ar net pradžios priemonė.
Šiandien Lietuvos interneto erdvėje galima įsigyti visko: nuo ekologiškų bulvių iki bioninių ausų. Taigi elektroninė prekyba / internetinis verslas ne tik seka jau įgyventintomis idėjomis (drabužių, kelionių ar bilietų rinkos), bet ir ieško naujų rinkų bei galimybių.

Kaip pradėti verslą ar prekybą internete?

  1. Nuspręsti, kuo norite prekiauti ar kokias paslaugas teikti;
  2. Pasidomėti prekių ar paslaugų paklausa internete ar pasikonsultuoti su ekspertu;
  3. Atsidaryti ar įsigyti verslo vykdymo teisinę formą (UAB, IĮ ir t.t.);
  4. Įsigyti ar išsinuomoti elektroninę parduotuvę;
  5. Pasirūpinti elektroninės parduotuvės populiarinimu internete (pirkti specialistų paslaugas arba skirti savo darbo laiką);
  6. Pasiruošti aptarnauti elektroninės parduotuvės klientus;
  7. Optimizuoti esamus rezultatus / procesus ir planuoti tolimesnę plėtrą.

Elektroninių parduotuvių privalumai pradedant ar plečiant verslą:

  • neapribotos geografiniu požiūriu: rinka gali apimti ne tik mažą miestelį, bet ir visą Lietuvą ar net keletą šalių;

  • gana lengvai valdomos: lankytojų analizės įrankiai, daug laiko kainuojančių darbų automatizacija, papildomi moduliai, palengvinantys darbą;

  • verslo idėjos įgyvendinimas reikalauja sąlyginai nedidelių investicijų: ypač atsiradus nemokamų elektroninių parduotuvių paslaugai, kai didžiąją dalį biudžeto galima nukreipti ne į sistemos kūrimą, o į verslo vystymą (marketingą, asortimento kūrimą, populiarinimą);

  • veikia augančioje rinkoje: didėja interneto skvarba, potencialių klientų skaičius, tobulėja paslaugų kokybė (prieinamumas).

Kas svarbu prekiaujant internetu:

1. Prekių asortimentas, tiekėjai (jei nesate gamintojas), gabenimas, sandėliavimas;
2. Parduotuvės sukūrimo ir išlaikymo kaštai;
3. Patikimo elektroninės parduotuvės įvaizdžio sukūrimas ir palaikymas;
4. Patogus ir daug galimybių turintis elektroninės parduotuvės administravimas;
5. Elektroninės parduotuvės populiarinimo internete galimybės ir priemonės;
6. Atsiskaitymo parduotuvėje už prekes galimybės;
7. Prekių pristatymas;
8. Rezultatų sekimas ir analizė;
9. IT ekspertų pagalba ir nuolatinė parduotuvės priežiūra bei atnaujinimas.

Freeshop – nemokamų internetinių parduotuvių kūrimo lyderis Lietuvoje. Paslaugos esmė paprasta: mokėdamas nuo 40,26 Eur/mėn. + PVM už serverio nuomą, klientas gauna modernią, lengvai valdomą elektroninio verslo platformą, kurios sukūrimas nekainuoja.

 

Taip pat skaitykite:

Verslo idėjos kaime >


Dar neturite elektroninės parduotuvės? Išsirinkite elektroninės parduotuvės dizainą >



Arbatos elektroninė parduotuvė internete >

Rankinių elektroninė parduotuvė internete >




Svarstote, kokių funkcijų Jums prireiks e. prekyboje? Freeshop.lt elektroninių parduotuvių galimybės >

 
Puslapis 2 iš 2